Kreativ bråkinlärning

Published 23 november, 2012 by Lisa -Lärare, NPF-förälder och lekgruppssamordnare

Learning ideas grades k-8 visar hur man kreativt kan träna bråk i klassrummet med hjälp av krokodilmetoden! Vilket bråktal är störst och minst och vilka bråktal är lika stora? Genom tillämpandet av visuella bilder så kan man eventuellt förstärka inlärningen hos en del elever, då man stimulerar den visuella och spatiala lärstilen.

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s