Eget material: Venndiagram

Published 12 februari, 2013 by Lisa -Lärare, NPF-förälder och lekgruppssamordnare

Jag gjorde igår egna venndiagram som jag vill dela med mig av till er.  Venndiagran är en bra övning att tillämpa för att träna problemlösning på olika sätt. Nu får ni några konkreta förslag på hur man kan göra i olika ämnen. Har ni några frågor kring materialet så hör av er. 

Tanken är att ni ska kunna använda dokumenten både som A4-dokument och A3-dokument. Det sistnämnda kanske dock kan vara att föredra, särskilt i diagrammet där flera elever ska samarbeta med varandra.

Jag utgick ifrån min Pinterest-mapp om venndiagram när jag skapade filerna. Där får ni vidare tips i hur man kan tänka i tillämpandet av diagrammen. 

Ni finner också diagrammen när ni besöker sidan ”Skolgnistans material”. Här samlar jag allt som jag kommer att dela med mig av framöver. Mycket nöje!

Kommentera

