Hemma: Några boktips till ettåringar

Published 15 juni, 2013 by Lisa -Lärare, NPF-förälder och lekgruppssamordnare

Här delar jag med mig av några tips på pekböcker och böcker som passar barn från ca 1 år och framåt. De flesta är rätt noga utvalda av mamman och några har vi fått. Jag har redan smått börjat fostra in min son i Astrid Lindgrens värld och överlag finns det mycket fantastisk barn- och ungdomslitteratur.

image

image

image

Boken Klappa och känn. Djurungar  har varit och förblir än så länge en favorit hos min son eftersom han kan känna på djurens päls vilket är spännande. En annan favorit är den gula Pippi- sångboken som innehåller färgstarka illustrationer och den trallvänliga texten till Här kommer Pippi Långstrump. De böckerna kan jag varmt rekommendera.

Min son är egentligen för ung för bl.a. böckerna Vem är jag? Bondgårdsdjur och Max-böckerna men han har ändå glädje av dem på sitt vis. Han är 13 månader.

I boklådan finner vi bl.a.

Jag måste även rekommendera Catarina Kruusvals visböcker för små barn. Jag har inte köpt dem än men kommer nog köpa några framöver.

Kommentera

