Apptips

Published 1 januari, 2014 by Lisa -Lärare, NPF-förälder och lekgruppssamordnare

Gott nytt år 2014! Jag måste rekommendera två appar i två helt skilda områden. Jag rekommenderar inga appar som jag inte själv använder i min undervisning eller med mitt barn (20 månader).

Först ut är Line up. En jättebra matteapp som tränar mönster, logiskt tänkande och prealgebra. Jag rekommenderar appen till förskoleklass, årskurs 1 och årskurs 2.

– – –

Sista apptipset är Pango playground som jag nyss har fixat till sonen. Kan barn ha från ca. 20 månader- ca 3 års ålder men allt är individuellt.

Kommentera

