Dags för renässans

Published 11 juli, 2016 by Lisa -Lärare, NPF-förälder och lekgruppssamordnare

pencils-981560_640


Hej trogna läsare! Nu är det dags att informera om att Skolgnistan är påväg att genomgå en liten renässans, dvs en pånyttfödelse samt en uppgradering. Skolgnistan kommer vidareutvecklas och delvis få en bredare form, bl.a. med ett NPF- perspektiv och med inslag av tydliggörande pedagogik.

Till hösten börjar jag jobba igen och bloggen kommer fyllas med tips på kreativa inslag i barnverksamhet. Samtidigt kommer jag blanda ett pedagogiskt perspektiv med ett NPF-föräldraperspektiv, för det är förmodligen det som idag karaktäriserar mitt tänk. Jag har två barn varav min äldsta son har autism och språkstörning och det kommer märkas på olika sätt i mina kommande inlägg. Det är det jag kan mycket om och dags att dela med sig!


Att ha ett barn med autism har delvis förändrat mitt sätt att bedriva undervisning, och framförallt har det vidgat min syn på hur man kan bedriva en inkluderande undervisning, samt vikten av att arbeta lågaffektivt. Även om jag ibland kommer behandla föräldraskapsfrågor så kommer det fortfarande ha ett pedagogiskt fokus. Välkomna och snart laddar vi för en ny termin!

 

Kommentera

